Nemate korisničko ime? Registrirajte se!

Košarica (0) 0,00 kn

Oglašavanje

TEHNIKE PRIPREME DJEČJE HRANE

TEHNIKE PRIPREME  DJEČJE HRANE

U dobi od 18 do 24 mjeseca dijete je razvojno jako napredovalo. Zubi su skoro svi na broju, vid je oštriji, mozak je na 80% potpune razvijenosti, djetetove riječi postaju razumljivije i rječnik je svakim danom sve bogatiji. Sada može skakati s obje noge i popeti se gotovo svugdje. Spremno je i samostalno jesti. Malenom istraživaču energija je potrebna više no ikad i pravilan odabir namirnica postaje vrlo važan čimbenik njegovog razvoja. Osim pravilnog odabira namirnica, iznimno je bitan I način pripreme namirnica jer se i najzdraviji sastojci mogu uništiti, ako se namirnice ne pripremaju na pravilan način.

Za pripremu dječje hrane nije vam potrebno mnoštvo posuđa i pribora. Dovoljna je manja posuda za kuhanje, kuhalo na paru, ribež, cjedilo i mikser ili neki višenamjenski uređaj za miješanje i usitnjavanje hrane.

TEHNIKE PRIPREME
Dječju hranu najbolje je pripremiti kuhanjem na pari ili u loncu pod pritiskom, pečenjem i pirjanjem u vlastitom soku.

Kuhanje
Škrob kuhanjem postaje lakše probavljiv, vlakna iz povrća i mesa omekšaju, a štetni sastojci (nitrati, pesticidi...) ‘ispiru’ se u tekućinu od kuhanja koja se može baciti (osim u receptima u kojima se koristi voda u kojoj se povrće kuhalo). To je najjednostavniji način, ali nedostatak mu je što se takvom pripremom gubi velik dio vitamina i minerala topljivih u vodi. Kako biste što više skratili vrijeme kuhanja i zadržali vrijedne sastojke hrane, namirnice kuhajte u manjoj količini kipuće vode.

Kuhanje na pari
Kuhanje na pari je najbolji način kuhanja jer se očuva najviše hranjivih sastojaka. Voda ispire i osiromašuje sadržaj namirnica, a kuhanjem na pari svi sastojci, osim dijela masnoće, zadržavaju se u namirnici. Posude za kuhanje na pari imaju dvostruko dno. U donjem dijelu nalazi se voda, a namirnice se stavljaju u gornju rešetkastu posudu. Hrana se kuha na zagrijanoj pari, ne dolazi u izravni kontakt s tekućinom pa se zadržava više minerala i vitamina, a prirodni okus hrane ostaje očuvan. Pazite da razina tekućine bude dovoljna kako ne bi isparila tijekom kuhanja. Namirnice stavite tek kad tekućina zakuha i ne zaboravite staviti poklopac.
Kuhati na pari može se i u loncu pod pritiskom, što znatno skraćuje vrijeme pripreme, no pazite da se osjetljivo voće ili povrće previše ne raskuha.

Pirjanje u poklopljenoj posudi
Laganim pirjanjem na nižoj temperaturi zadržavaju se hranjivi sastojci jer se hrana kuha u vlastitoj vodi/soku. U posudu ulijte malo vode, tek toliko da pokrije dno. Pustite da zavri, dodajte povrće, poklopite i pirjajte uz povremeno miješanje. Sokovi koje ispuštaju same namirnice ukusni su i bogati vitaminima i mineralima. Na taj način možete pripremiti hranu bez dodavanja masnoće koja termičkom obradom mijenja strukturu i oslobađa štetne spojeve. Masnoću je najbolje dodati već kuhanoj hrani.

Pečenje
Pečenjem se, uz kuhanje na pari, zadržava najviše vrijednih sastojaka hrane. Pečenje izvlači slatkoću i daje bolji okus namirnicama. Ako pripremate meso, najbolje ga je peći u vlastitom soku u vrećicama za pečenje. 

 

Podsjetimo se:
• Voće i povrće prije pripreme dobro operite, ogulite i pažljivo odstranite sve sjemenke ili koštice.
• Za pripremu dječje hrane koristite samo svježe ili zamrznuto povrće. Nemojte koristiti konzervirano povrće jer sadrži natrij i aditive.
• Pri pripremi mesa i ribe pažljivo očistite sve, pa i najsitnije kosti, koščice, hrskavicu, kožu i masnoću koje dijete ne može prožvakati ili progutati.
• Ako koristite povrće ili meso iz juhe koju kuhate za cijelu obitelj, odvojite potrebnu količinu za dijete prije nego što dodate sol, začine ili pojačivače okusa.

 

Iz knjige Kašice, u izdanju Naklade Nika

http://www.nakladanika.hr/knjiga/kasice-717.html

Slike:

TEHNIKE PRIPREME  DJEČJE HRANE