Nemate korisničko ime? Registrirajte se!

Košarica (0) 0,00 kn

Oglašavanje

Roditeljska ljutnja

Roditeljska ljutnja

Roditeljstvo uvijek ima loših i još gorih dana, kada vam se doslovno čini da ćete izluditi i iskočiti iz vlastite kože. Dijete vrišti bez prestanka, cendra bez razloga i slijedi vas po kući bez ikakve želje da se samo zabavi. Ili je možda razvilo neku nepoželjnu naviku, npr. da vas grize, a kada ga opomenete, samo vam se smije u lice? Zvuči poznato? Teško je zadržati mirnoću u tim trenutcima, jer biste svoje dijete najradije katapultirali na mjesec. I više manje, svaki se roditelj susreo s tim osjećajem, a neki se susreću i više puta tjedno. Ipak trebate duboko udahnuti.

Piše: Sanja Bubalo, web portal http://www.djecjaposla.com

Stručnjak za opuštanje jednom mi je rekao da se dubokim udisanjem smiruje cijeli organizam, jer kada tako dišemo polako, nemamo se želje svađati i vikati. Opuste nam se sve stanice u tijelu, organizam se jednostavno manje “troši”. Meni to nikada nije pošlo za rukom, koliko god polako disala, još uvijek sam se imala volje svađati. Ali, možda nekome hoće. Donosimo vam još osam različitih načina kako da se lakše nosite s “roditeljskom ljutnjom”.

1. Ostanite pozitivni i ne dajte se isprovocirati. Možda ne možete kontrolirati djetetovo ponašanje, ali možete kontrolirati kako će to ponašanje utjecati na vaše. Lakše ćete ovladati situacijom hladne glave. Postavite neke limite i nemojte popuštati.

2. Pokušajte ne usmjeravati se isključivo na ono što vaše dijete radi, a vama je strašno iritantno. Na neki način “ignorirajte” to ponašanje. Jer ako nema nikakve pomoći oko toga, samo ćete se isfrustrirati. Također, umjesto da dijete nastavi raditi ono što vam ide na živce, pokušajte usmjeriti dijete na obavljanje neke druge aktivnosti i zaokupiti ga nečim što biste željeli da radi.

3. Time-out. Za vas, naravno. Odmaknite se na minutu od cijelog kaosa, ako ne možete duže. Tu sve ovisi o djetetovoj dobi. Ako dijete ima godinu dana i imate neki ograđeni prostor, ostavite ga u njemu. Ako su djeca veća, objasnite im da trebate par minuta za sebe i odite u drugu sobu te udahnite nekoliko puta i smirite se prije nastavka “borbe”. Mnogim roditeljima tih je nekoliko trenutaka dovoljno da se priberu i smire.

4. Pokušajte se preko noći dobro naspavati, jedite zdravo i redovito. To će vam dati snagu i polet za svaki novi dan koji je pred vama. Ako još zaboravite ili preskočite jesti, samo ćete brže ostajati bez energije.
 

5. Redovito vježbajte. Neki roditelji tvrde (oni koji za to imaju snage) da im je jutarnje vježbanje otvorilo jednu posve novu perspektivu roditeljstva, opušta ih i usrećuje te su puni elana za nadolazeći dan. Tako na primjer ako imate vremena i mogućnosti, idite na jutarnje trčanje ili barem šetnju – napuniti ćete baterije energijom, iako vam se na prvi pogled ovaj prijedlog možda čini zastrašujućim.

6. Meditirajte, čitajte, radite ono što volite. Dakle, nađite u danu trenutak za sebe u kojem ćete se ili posve “otresti” težine vašeg radnog dana npr. preko meditacije ili ćete pak pročitati neki časopis, nekoliko stranica knjige, pogledati seriju... Uglavnom, posvetite se samo sebi, pa barem i na pola sata. Ti će vam trenutci u danu dati snage za ono što vas čeka sutra.

7. Zovite u pomoć. Nije sramota niti neuspjeh posustati i zatražiti pomoć – drugog roditelja, bake, susjede, tetke... bilo koga tko je voljan pružiti ruku spasa. Ako vam se situacija nekada čini neizdrživom, pozovite prijateljicu, pošaljite mužu/ženi sms da pokuša doći s posla pola sata ranije... osim što će doći pomoć, osjećat ćete se kao da niste prepušteni sami sebi i to će vam dati snage.

8. Provodite vrijeme s ljudima koji imaju razumijevanja za vaše probleme. Osim što će vas društvo opustiti, dobit ćete korisne savjete i sagledati stvari iz druge perspektive. Ljudi kojima je lako biti roditelj i koji nikad s djecom nisu imali nikakvih problema, najvjerojatnije ne govore istinu i njihov stav će vas samo iritirati ili vam nabiti komplekse. Klonite ih se i držite se onih koji će vas podupirati.